Schot in de Roos: Verleiden en verbeelden

prodent spreek tot de verbeeldingWaarom kopen mensen een product? Omdat je ze verleidt!
Hoe doe je dat? Twee tips:

Tip 1: Apelleer in je promotiemiddel aan de verbeelding
Laat de lezer zich een idee vormen hoe het zou zijn als hij of zij naar je activiteit gaat of je product koopt.
Dit kan met verschillende zintuigen: Zien, horen, voelen, proeven.

    • Voel je je soms ook …
      Zie je het voor je? Hoor je
      Hoe zou het zijn om…..

 

“Zie jij je dochter dit sieraad al dragen? Verras haar met deze mooie hanger die een 8 GB USB stick blijkt te zijn!” zal eerder tot actie aanzetten dan: “Een mooi idee om cadeau te geven aan je dochter”.

Tip 2: Hoe kunt je iets makkelijk verbeelden? Met beeld
Een promotiemiddel is meer dan tekst. Verleiden doe je met een pakkende titel, een call to action maar vooral met beeld! Dat weten reclamemakers al heel lang. Kijk maar eens naar vintage affiches. Het beeld was er om je te vereenzelvigen met de afgebeelde persoon en om je zo te verleiden. De foto verleidt en vervangt de tekst: Wil jij ook zo’n mooie lach? Witte tanden? Zie je het al voor je dat jij zo straalt? Het kan met….

Kijk eens naar je eigen webteksten, je eigen flyer of advertentie? Is er een paragraaf of tekst die je kunt samenvatten en vervangen met een beeld? Dan spreek je letterlijk tot de verbeelding!

Uit de training:  Je promotiecampagne in 1 middag.

 


Verleid jij al voor een betere wereld?

Verleiden en beïnvloeden met verbeelding hoort bij marketing. Er zijn nog veel meer tips waarmee dat kan. Wat is er nou mooier dan dat we deze technieken inzetten om iets positiefs voor onze klanten, of de consument, de maatschappij bereiken? Marketingcommunicatie voor mens,  dier en het klimaat. Tijdens mijn workshop Schot in de Roos zet ik mijn kennis in om een positief gedrag te bereiken. Bijvoorbeeld dat bibliotheken laaggeletterden -die vaak nooit in een bibliotheek komen- verleiden hun kinderen naar een voorleesmiddag te brengen. Of om een welzijnsinstelling te leren hoe zij met reclamedrukwerk of social media mensen met een afstand tot de maatschappij kunnen overtuigen dat vrijwilligerswerk – soms een verplichte tegenprestatie- ze gelukkiger en zelfstandiger maakt? Of om scholen te verleiden vaker met de klas de natuur in te gaan. Of om diversiteit te bevorderen in het bedrijfsleven. Prachtig toch? Met verleiding en verbeelding kun je je  inzetten voor zaken waar mens, dier en het klimaat echt wat aan hebben!

Heb je hart voor mensen, dieren, onze planeet? En wil je leren  anderen verleiden of overtuigen?
 Meld je aan voor de training: Je promotiecampagne in 1 middag op 31 juli.
Vragen? Neem gerust contact met mij op.