10 jaar geleden begon Albedo met fondsenwerving

Van mond tot mond

Van mond tot mond gin het. Via de ASN Bank, kwam Sephine Laros in contact met Cordaid. Daar kreeg Sephine een opdracht voor de afdeling fondsenwerving en partnerships. Alles was nieuw, behalve de communicatieaspecten die komen kijken bij fondsenwerving. We hebben veel geleerd van de ervaren en betrokken fondsenwervers en accountmanagers van Cordaid. Een accountmanager van Cordaid verklapte aan Novib dat Sephine hun ‘geheime wapen’ was. Sindsdien benaderen organisaties ons via/via voor hun zichtbaarheid, fondsenwerving, subsidieaanvragen en verantwoordingen. Ondertussen doet Sephine dit niet meer alleen maar met het Albedo team.
👉 Wat is het verrijkend om een puzzel op te lossen met raakvlakken, belangen en verschillende doelstellingen.
👉 Wat is het interessant om de rijkheid, breedte en diepte van de wereld die schuilgaat achter goede doelen te ontdekken, te verkopen en verpakken. Te leren van inhoudelijk betrokkenen over de bedoeling achter de cijfers, jaarverslagen en beleidsplannen.

👉 Wat is het handig om marketing en communicatiekennis te kunnen inzetten om projectplannen, aanvragen voor fondsen en subsidies te schrijven voor ideële stichtingen die zich inzetten voor de maatschappij en het milieu.

👉 En bovenal: wat is het mooi dat hiermee prachtige initiatieven gerealiseerd kunnen worden. Met fondsenwerving en communicatie helpen we kinderen uit de cirkel van armoede, strijden we tegen eenzaamheid en voor inclusie, worden vrouwen krachtiger en dragen we graag bij aan biodiversiteit: op naar een betere, mooiere wereld!

Toe aan fondsenwerving?