In 2007 ontdekte ik fondsenwerving

Van mond tot mond

Hoe dan? Van mond tot mond. Via de ASN Bank, kwam ik dat jaar in contact met Cordaid. Daar kreeg ik een opdracht voor de afdeling fondsenwerving en partnerships. Wat heb ik veel geleerd van de ervaren en betrokken fondsenwervers en accountmanagers van Cordaid. Een accountmanager van Cordaid verklapte aan Novib dat ik hun ‘geheime wapen’ was. Sindsdien benaderen organisaties mij via/via voor hun zichtbaarheid, fondsenwerving en ook steeds vaker subsidieaanvragen. Ondertussen doe ik dit niet meer in mijn eentje maar met het Albedo team.

👉 Wat is het verrijkend om een puzzel op te lossen met raakvlakken, belangen en verschillende doelstellingen.

👉 Wat is het interessant om de rijkheid, breedte en diepte van de wereld die schuilgaat achter goede doelen te ontdekken, te verkopen en verpakken. Te leren van inhoudelijk betrokkenen over de bedoeling achter de cijfers, jaarverslagen en beleidsplannen.

👉 Wat is het handig om marketing en communicatiekennis te kunnen inzetten om projectplannen, aanvragen voor fondsen en subsidies te schrijven voor ideële stichtingen die zich inzetten voor de maatschappij en het milieu.

👉 En bovenal: wat is het mooi dat hiermee prachtige initiatieven gerealiseerd kunnen worden. Met fondsenwerving en communicatie helpen we kinderen uit de cirkel van armoede, strijden we tegen eenzaamheid en voor inclusie, worden vrouwen krachtiger en dragen we graag bij aan biodiversiteit: op naar een betere, mooiere wereld!

Toe aan professionele fondsenwerving?