Waarom nog een nieuwsbrief?

Meer vertrouwen en minder werk
in je acquisitie en verkoopproces

Een nieuwsbrief niet meer van deze tijd? Daar vergis je je in. Dit heb je vast al eens gehoord: er zijn gemiddeld 7 contactmomenten nodig voordat iemand beslist een product of dienst te kopen. met de komst van socials zijn dat er nog meer geworden. Met contactmomenten groeit het vertrouwen in je bedrijf en in je diensten en producten.
- Een nieuwsbrief, samen met social media, geeft je die extra contactmomenten met je doelgroep en je klanten, en je hoeft er bijna niets voor te doen.
- Het kan veel werk uit handen nemen in je acquisitie- en verkoopproces met automated mails en: klanten genereren.
- Het is geschikt voor alle soorten doelgroepen: niet alleen klanten maar ook voor clienten, donateurs en opdrachtgevers.

Een nieuwsbrief draagt dit direct en indirect bij aan je doelen! Regelmatig bedenken wij nieuwe nieuwsbriefconcepten, maken ontwerpen en zetten automated mails op voor onze klanten.

Onze 5 tips voor een reguliere nieuwsbrief

1- Noem een nieuwsbrief geen nieuwsbrief, mensen willen wel nieuws, maar niet nog zo’n nieuwsbrief in hun mailbox.

2 - Ken je doelgroep. Wat is waardevol nieuws voor hen? Onderzoek het of vraag het je klanten als je ze in het echt ontmoet. Zo kun je nieuws, tips en kennis delen die de lezers ook echt waarderen samen met een nieuw product of aanbieding.

3 - Zie de nieuwsbrief als een kleine website en ga uit van de regels voor goed webdesign.

4 - Met links in je nieuwsbrief leid je de lezers naar landingspagina’s. Zo stuur je hen naar jouw doel en je kunt de resultaten van de nieuwsbrief meten!

5 - Zorg dat het aanmeldformulier makkelijk en snel lijkt (en is!) in te vullen. User Interaction Design heet dat met een mooi woord.

Onze 5 tips voor automated mails

1- Test de juiste frequentie en stuur alleen waardevolle, relevante e-mails. Hou hierbij rekening met de klantreis. Waar komt je kant vandaan en waar wil je dat de klant naartoe gaat?

2 - Testen, testen, testen. Test je triggers altijd voor je ze live zet en meld je zelf aan om te beleven hoe het is om de serie mails te ontvangen. Controleer de werking regelmatig.

3 - Eén e-mail is vaak niet genoeg om een klant te activeren. Zorg voor herinneringen. en combineer het met andere communicatiemiddelen.

4 - Blijf authentiek, klantvriendelijk en persoonlijk. Zodat iemand zich echt persoonlijk aangesproken voelt. Zoek de juiste tone of voice en zet personalisatie in. En segmenteer je contacten, zodat je berichten op maat kunt maken.
5 - Kijk ook naar onze 5 tips voor een reguliere nieuwsbrief.

Voor ons staat een nieuwsbrief nooit op zich, het hoort thuis in een online communicatiemix met bijvoorbeeld social media, echte ontmoetingen, calls en je website. Door middelen slim te combineren, dragen ze samen bij aan je communicatie- en acquisitiedoelen.

Je doelgroep bereiken met nieuwsbrief automatisering?