Wil je “duurzaam ondernemen” zichtbaar maken in je huisstijl? Dit kan..

images innocent…met een duurzame uitstraling

Met een goed gekozen huisstijl laat je het unieke van jouw bedrijf in een oogopslag zien. Dus ook dat je een duurzame ondernemer bent.
Op basis van de nieuwe kernwaarden en missie kun je je huidige huisstijl evalueren. Past deze visuele identiteit bij je duurzame identiteit? Is er een aanpassing nodig? Op basis van onderzoek, en veel ervaring kan Séphine adviseren met welke aanpassingen (vorm en kleur) het publiek jouw huisstijl meer associeert met duurzaam ondernemen.

Mooie voorbeelden van huisstijlen die duurzaamheid uitstralen zijn bijvoorbeeld ASN Bank, Greenwheels, Innocent en  Talent Valley – Spirare.

asn bank green wheelstalent valley

 

 

 

 

 

…door in je huisstijlkeuzes rekening te houden met het milieu
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) kun jij ook in je huisstijl toepassen. Eenvoudig door de huisstijl milieuvriendelijk te maken. Zo straal je niet alleen duurzaamheid uit, maar ben je ook authentiek!

Albedo weet hoe je rekening kunt houden met het milieu, bijvoorbeeld:

  • door te kiezen voor kleinere folders en meer digitale communicatie-uitingen,
  • door een bewuste papierkeuze,
  • met milieuvriendelijke inkt,
  • dankzij verantwoorde relatiegeschenken.

Heeft je bedrijf al een duurzaam inkoopbeleid, toets alle huisstijldragers hieraan.

Wil je een meer sprekende eigen huisstijl of logo? 
Séphine Laros adviseert  hierover met Een Uurtje met Séphine
Speciaal voor communicatie- of huisstijlteams ontwikkelde Séphine een training over huisstijl en huisstijlmanagement
Séphines team staat voor je klaar om met je huisstijl en logo aan de slag te gaan!