“Als dochter van een ondernemer, was ik als 7-jarige er al van overtuigd dat ik een eigen bedrijf wilde’, zegt Séphine Laros. “Dat toekomstbeeld is nu al 10 jaar realiteit. Eind 2002 was het zover: ik startte na meerdere banen als communicatieadviseur en – manager mijn eigen communicatiebureau: Albedo communicatie”.
Het streven van Séphine -en Albedo- is al 10 jaren om bedrijven te laten stralen. Waar ligt de kracht van een bedrijf? Waarin is een bedrijf bijzonder en kan het zich onderscheiden? Hoe straal je dat in al je communicatie uit? Sluit de huisstijl aan bij de bedrijfsidentiteit en het gewenste imago? ‘Ik ben altijd op zoek naar de kracht van de onderneming of ondernemer om van daaruit de communicatie uit te werken. Omdat een bedrijf dan stevig in de markt staat en zijn producten of diensten overtuigend en makkelijker kan verkopen’, licht communicatievakvrouw Séphine toe.
10 jaar. Het is daarom tien maanden lang feest bij Albedo communicatie uit Delft. Séphine Laros: ‘In de eerste maanden deelde ik vooral kadootjes uit aan mijn trouwe klanten, want het bedrijf bestaat 10 jaar dankzij hen. Vanaf deze maand richt ik me op nieuwe klanten. De eerste actie is een cadeau van 10% korting’. Juli is de laatste feestmaand. Daar wil ik nog iets spetterends voor bedenken. Er is ook alle reden voor deze traktaties. In 10 jaar tijd heeft Albedo een prachtige lijst aan opdrachtgevers opgebouwd -vooral duurzame bedrijven en goede doelen. Sinds 2 jaar adviseert Séphine ook kleine sociaal betrokken bedrijven en ZZP’ers.
Albedo is jaar in jaar uit bezig met nieuwe ontwikkelingen op communicatiegebied, wetenschappelijk onderzoek maar ook in het bedenken van eigen nieuwe diensten. Speciaal voor ZZP’ers is ‘Eén uurtje met Séphine’ opgezet: Binnen een uur beantwoordt Séphine dan een communicatievraag van een ondernemer. Op deze manier krijgt een ondernemer een uur beschikking tot een persoonlijke marketing- en communicatiemanager. Soms neemt een ondernemer bijvoorbeeld zijn advertenties mee, dan kijkt Séphine samen naar de sterke en zwakke punten. Wat roept de advertentie op? Kan de centrale boodschap compacter? Hoe krijgt de advertentiecampagne meer communicatiekracht?
‘Ik heb zin in de volgende 10 jaar. Met nieuwe vraagstukken over de mogelijkheden van allerlei technische applicaties en hoe een onderneming zich optimaal kan blijven onderscheidden dankzij de nieuwe media zoals G+, Prezi en Pinterest en alle media die nog gaan komen! Communicatie blijft een boeiend vak’ sluit Séphine enthousiast af.

