Duurzaamheid communiceren met authenticiteit, wat houdt dat in?

Dat wat je neerzet in je communicatie, klopt met wie je bent. Het is ‘echt’. Juist daardoor komt jouw boodschap heel sterk over. Je bouwt zo structureel aan een sterk merk omdat je zegt wat je echt meent.
Met authenticiteit laat je de ware bedrijfsidentiteit zien. De hogere waarden van het bedrijf, jouw merk, of jezelf zitten dan als het ware in alle communicatie-uitingen verweven. In deze echtheid schuilt het unieke van je bedrijf of aanpak. En dat is de reden waarom klanten voor je kiezen. Zij waarderen of delen jou waarden.

Duurzaam? Eerlijk duurt het langst
Authenticiteit als basis voor communicatie over duurzaamheid betekent dat je het beste eerlijk kunt communiceren over de duurzaamheid van jouw bedrijf.
Vermeld je dat je ‘je inzet voor een betere wereld’ of dat je ‘mensgericht onderneemt’? Je voorkomt een luchtbel die elk moment uiteen kan spatten, als je dit vanuit echte betrokkenheid communiceert. Klanten worden dan zelfs ambassadeurs. Dankzij authenticiteit in duurzaamheid trek je makkelijker nieuwe klanten aan.
Het is zo makkelijk om te zeggen dat je een duurzaam product hebt. Het is zo makkelijk om te roepen dat je duurzaam ondernemer bent. Duurzaamheid is soms een leeg ‘modewoord’ in allerlei uitingen. Logisch, want als je communiceert datjeu een duurzaam product hebt, dan krijg je op korte termijn misschien een ‘leuk’ resultaat. Maar als je authentiek bent, dan kun je rekenen op structureel veel meer rendement, meer winst, meer geld en niet te vergeten meer voldoening in je werk.

Op zoek naar intrinsieke motivatie?
Zou je meer intrinsiek gemotiveerd willen zijn?
Bekijk dan dit Youtube-filmpje.

Hoe integreer je duurzaamheid in communicatie-uitingen?
Mocht je tips willen over hoe je -vanuit authenticiteit- duurzaamheid in je communicatie integreert?
Maak dan een afspraak voor een uurtje met Séphine. Je kunt haar bellen op 06-41009867!